Grażyna Potwora - opiekun merytoryczny - Psycholog, politolog. Wykształcenie: 1982 - 1989 Uniwersytet Śląski; wydziały: Pedagogiki i Psychologii, Nauk Społecznych, Katowice, 1996 - 1997 Akademia Ekonomiczna Kolegium Zarządzania, Katowice Phare - Struder Training Scheme for SME Managers & Staff; Obecna praca: od 1998 Polskie Centrum Produktywności Sp. z o.o. Katowice, prezes zarządu. Zajmuje się szkoleniami i doradztwem w zakresie podnoszenia wydajności pracy (5s, KAIZEN, Poroblem Solving ) oraz szkoleniami miękkimi. Zajmuje się zarządzaniem, kieruje pozyskiwaniem klientów. Szkoli w zakresie technik sprzedaży, telemarketingu, komunikacji interpersonalnej, zarządzania czasem, negocjacji, wystąpień publicznych, twórczego rozwiązywania problemów. Wśród przeszkolonych firm znajdują się m.in.: Hochland Sp z o.o., Rafineria Trzebinia S.A., PZU Życie S.A., T.U. Gerling S.A., Commercial Union S.A., Konzeption II Sp. z o.o., nkt cables s.a., Okręgowa Izba Radców Prawnych w Katowicach, Fuchs Oil Corporation Sp. z o.o., Kupiec Polski, Hutchinson Sp. z o.o.; Deco Glass Sp. z o.o. Polska Izba Turystyczna, Alstom Konstal S.A., Centrala Zaopatrzenia Hutnictwa S.A., Avon Operations Sp. z o.o.; Holding Doradca i inne
Soren Gustafsson - Inżynier, Prezes Zarządu i współwłaściciel MVV AB (Skovde) jednej z najlepszych firm konsultingowych z zakresu zarządzania i zarządzania produkcją w Europie. Specjalista z zakresu szkolenia dla najwyższych szczebli managementu firm produkcyjnych. Odpowiedzialny za tworzenie strategii rozwoju dla firm takich VOLVO, HUSQVARNA, THULE, ELECTROLUX. Specjalista od analiz procesów. Doradca konsultant w projektach restrukturyzacyjnych. Były współwłaściciel a następnie odpowiedzialny z ramienia KUREN AB za wprowadzenie na rynek akcji TRANS LINK Holding. Jako jedyny z międzynarodowego grona konsultantów wybrany do prowadzenia projektu w RPA polegającym na podniesieniu poziomu managemnetu w przemyśle meblarskim i drzewnym do najwyższych standardów światowych. Twórca konceptu PMD (Production Menagemnt Development) stosowanego w korporacjach produkcyjnych miedzy innymi Steinhoff Mobler. Założyciel i członek Ranna Academy zrzeszającej Uniwersytet w Goeteborgu Royal University ze Sztokholmu Wyższą Szkołę Techniczna ze Skovde i firmy konsultingowe skupione w R?nna G?rd. Twórca unikatowego rozwiązania softwarowego do optymalizacji produkcji CASAT. Współtwórca (na zlecenie rządu Szwecji) wskaźnika PPA (Productivity Potential Assesment) służącego do szybkiej oceny poziomu i potencjału Produktywności w firmach produkcyjnych. Konsultant i lider projektów optymalizacyjnych w Szwecji Niemczech, Polsce, RPA. Realizator kilku projektów rozwojowych miedzy innymi NKT Cables, House of Prince w Polsce z których oszczędności dla firm przekroczyły milion złotych. Trener i szkoleniowiec w firmach konsultingowych zajmujących się doradztwem w obszarach produkcyjnych
dr hab. Władysław Szczepankiewicz - Starszy asystent w Instytucie Ekonomicznym Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie. Katedra Handlu i Instytucji Rynkowych Akademii Ekonomicznej w Krakowie. Publikacje za lata 2002 ? 2005 Szczepankiewicz W.,: Handel detaliczny. Funkcjonowanie i kierunki rozwoju, praca zbiorowa pod redakcją Jana Szumilaka (współautor) Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2004; Szczepankiewicz W.,: Logistyczna obsługa sektora handlu. Uwarunkowania i kierunki zmian, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie w ramach serii "Monografie", nr 151, Kraków 2002. Artykuły naukowe: Szczepankiewicz W.,: Obsługa klienta w organizacjach sieciowych, ?Marketing i Rynek?, nr 12/2002, s. 21-24; Szczepankiewicz W.,: Dystrybucja jako sieć zależności między produkcją i handlem, ?Zeszyty Naukowe Akademii Ekonomicznej w Krakowie?, 2002; Szczepankiewicz W.,: Modele współpracy w kanałach dystrybucji, ?Materiały konferencyjne, ?Dystrybucja w strategiach marketingowych firm?, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków 2003 (współautor); Szczepankiewicz W.,: Funkcjonowanie łańcuchów dostaw w organizacji sieciowej (Network Economy), ?Zeszyty Naukowe Akademii Ekonomicznej w Krakowie?, 2004; Szczepankiewicz W.,: Rola handlu w kształtowaniu łańcucha dostaw (referat), Konferencja Naukowa, Zjazd Logistyków, Akademia Ekonomiczna w Katowicach, Ustronie, wrzesień 2004
Andrzej Drzymalski - Specjalsta w przygotowywaniu i przeprowadzaniu analiz randomizacyjnych procesów metodą badań migawkowych Prawnik. Ukończony Uniwersytet Marii Curie Skłodowskiej w Lublinie na wydziale Prawo i Administracja. Od 1994 r. zatrudniony kontraktowo w firmie Huseby G?rd w Norwegii na stanowisku Production Supervisor. Od roku 2001 współpraca z firmą MVV ze Szwecji i Polcasat z Polski przy wspólnym prowadzeniu projektów optymalizacyjnych w polskich firmach produkcyjnych. Lider projektu szkoleniowo-optymalizacyjnego w firmie House of Prince (obecnie Scandinavian Tobacco). Lider projektu w firmach MASPEX w Wadowicach, Zakładach Mięsnych Duda w Sosnowcu i NKT Cables w Czechowicach Dziedzicach. Projekty zakładały szkolenie, a następnie wdrożenie właściwej metody w poddanych konsultacji obszarach przy udziale przeszkolonych pracowników. Specjalizacja w przygotowywaniu i przeprowadzaniu analiz randomizacyjnych procesów metodą badań migawkowych i opracowywaniu projektów optymalizacyjnych w oparciu o uzyskane z analizy wyniki. W dorobku projekty optymalizacyjne i treningi dla: ICN Polfa Rzeszów, House of Prince (Scandinavian Tobacco); Maspex Wadowice; NKT Cables Czechowice Dziedzice; Faurecia Wałbrzych; Zakłady Mięsne DUDA Sosnowiec; Ovita Nutricia, Opole; Delecta, Włocławek; King Oscar, Gniewino; Finnveden Bulten Polska, Bielsko Biała; Teich Poland, Kleszczów; Alstom Power, Elbląg; Zakłady Turek Grupa Bongrain; Zakłady Pasłęk Grupa Bongrain. Wykładowca na Wyższej Szkole Zarządzania i Bańkowości w Krakowie a następnie na WSE im. Ks. Tischnera w Krakowie na studiach podyplomowych ?Zarządzanie i organizacja produkcji?. Wykładane przedmioty Narzędzia optymalizacji produkcji, Metody analizy procesów, współczesne narzędzia softwarowe wspomagające produkcje, Metody dokumentacji czasu pracy ludzi i maszynukcje, Metody dokumentacji czasu pracy ludzi i maszyn
inż. Stefan Falgren - Specjalista i kosultant w zakresie metod pomiaru pracy i ergonomii z rodziny MTM (SAM) Konsultant MVV AB (Skovde) jednej z najlepszych firm konsultingowych z zakresu zarządzania i zarządzania produkcją w Europie.) Prowadzi wieloletnie projekty w tym zakresie m. in. dla fabryk koncernu Volvo w Szwecji.
Urszula Przylepa - Psycholog, licencjonowany trener PCP. Wykształcenie: ur. 1978 ? 1992 Uniwersytet Śląski, Wydział Pedagogiki i Psychologii w Katowicach. Koordynator licznych projektów szkoleniowych w zakresie wdrożeń metodologii produktywności . Kilkaset prowadzonych szkoleń z zakresu tzw. miękkiego zarządzania. Podczas warsztatów prowadzonych w roku 2004 pod skrzydłami PCP uzyskała średnią ocenę od uczestników 9,7 w skali od 1 do 10. 10-letnie doświadczenie trenerskie głównie w zakresie: komunikacja interpersonalna, w tym zarządzanie procesem komunikacji wielopoziomowej w firmie; kreowanie własnego wizerunku oraz wizerunku firmy; asertywność; leadership; praca zespołowa; umiejętności kierownicze na średnim szczeblu zarządzania; Problem Solving; kreatywność; zarządzanie czasem; wdrożenia systemów organizacji samouczącej się; zarządzanie projektem. W dorobku trenerskim projekty szkoleniowe i treningi m.in. dla: Michelin Polska S.A., ICN Polfa Rzeszów S.A.; Cablelettra S.A.., Hager Polo Polska Sp. z o.o., Mieszko S.A., Hochland Sp z o.o.; Toska S.A., KLER S.A., Wiromet S.A., Saint Gobain Okfens Sp. z o.o. , Ispol Sp. zo.o., Saint-Gobain S.A., Śląska Fabryka Kabli S.A., Teich Poland Sp z o.o , Top-Farms Polska Sp. z o.o.; Alstom Power Elbląg; Centrala Zaopatrzenia Hutnictwa S.A., Commercial Union Ubezpieczenia na Życie; PZU Życie S.A.; NaftoWax Sp. z o.o. w Trzebinii; Netia S.A.; Śląska S.H. w Czechowicach-Dziedzicach;; Energomedia Sp.z o.o; Wyższa Szkoła Zarządzania i Biznesu w Katowicach; Wyzsza Szkoła Europejska w Krakowie, Studium Technik Umysłowych ; Centrum Inicjatyw Oświatowych Warszawie; Okręgowa Izba Radców Prawnych w Katowicach; Fabryka i Palenisk Mechanicznych S.A.; Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w Knurowie S.A.; POLI-CHEM Spółka z o.o. w Kędzierzynie-Koźlu; Gliwicka Agencja Turystyczna S.A. ; Nadwiślańska Agencja Turystyczna Spółka z o.o.; Bank Ślaski S. A.
Michał Materny - Specjalista ds. Oprogramowania. Ukończył uniwersytet warszawski wydział Biologii i wydział Matematyki 1982 ? 1988. Znajomość systemów wspomagających zarządzanie w produkcji (MFG Pro, Axapta, Prodstar, JD Edwards, Macola, SAP, PROMIS), oraz harmonogramowanie i planowanie produkcji (PREACTOR FCS I APS) ? wdrożenia, szkolenia i konsultacje. Umiejętności: programowanie: Programowanie: C++, Visual Basic, Java, Lua, Pearl, Scheme, Lisp, Prolog, certyfikat PREACTOR INTERNATIONAL, certyfikat MACOLA INCORPORATED, Master CNE (Certified Novell Engineer), Master CNA (Certified Novell Administrator). Oświadczenia zawodowe: asystent Wydział Biologii Uniwersytet Warszawski; Właściciel LeMat s.c. ? wdrążającej oprogramowanie wspomagające zarządzanie; specjalista ds. oprogramowania w Macola Polska Sp. z o.o. a następnie w Prętczyński? Sp. z o.o. wdrażającej system harmonogramowania i planowania produkcji PREACTOR FCS. Od 2001 r. - Współpraca naukowo ? badawcza w grupie: ?Pretczynski - Labs of Fundamental Computer Research?. Autor publikacji specjalistycznych: M. Jakubiec, M. Materny, Z. Kotulski, On a Data Model for Dynamic Hierarchical Scheduling Problems, in: Advanced Computer Systems, Proceedings of the 10th International Conference, ACS'2003; Międzyzdroje, October 22th-24th 2003 (w języku angielskim); Z. Prętczyński, M. Materny, Z. Kotulski, HCI w systemach wspomagających zarządznie przedsiębiorstwem Proceedings of the conference "Informatics as a tool for management in 21st Century" organized by Polish-Japanese Institute of Computer Technology and Warsaw UniversityWarsaw, May 31st 2003 (w języku polskim); Z. Prętczyński, M. Materny, Z. Kotulski, Dlaczego open source? Rozwiązanie Compiere dla systemów klasy ERP+CRM in: E.Skrzypek, [ed.], FUTURE 2002, UMCS, Lublin 2002. vol. 2, pp.475-490. ISBN 83-227-2014-9. (w języku polskim).
Joanna Osoba-Botwina - Dyrektor Personalny w Pliva Kraków S.A. (producent farmaceutyków) dawniej w Hager Polo sp. z o.o./ Hager Polo Produkcja sp. z o.o. , Tychy (Producent i dystrybutor osprzętu elektroinstalacyjnego, część niemieckiego koncernu Hager). Wcześniej Dyrektor Personalny w firmie Sieciowe Systemy Informatyczne S.A. (2Si S.A.) Katowice. Pełny zakres spraw personalnych ?rekrutacja, system rozmów rozwojowych, planowanie szkoleń, opracowywanie polityki personalnej, systemów wynagrodzeń dla poszczególnych grup pracowników, nadzór nad płacami, plany zatrudnienia, budżet wynagrodzeń; obecnie 350 pracowników, gdy rozpoczynałam pracę 190 pracowników. Członek ? założyciel katowickiego Oddziału Polskiego Stowarzyszenia Zarządzania Kadrami. Autorka cyklu artykułów w Polish Business News na temat HR-u w Polsce.
Grzegorz Szczerba - Specjalista d/s planowania produkcji, jakości oraz Lean Manufacturing. Socjolog (Uniwersytet Śląski). Studia podyplomowe Zarządzania Jakością w Przedsiębiorstwie Politechnika Śląską. Ukończona Szkoła Trenerów. Doświadczenia zawodowe: pracownik produkcyjny a następnie Team Leader, Quality Production Leader i Lider Grupy w Opel Polska Sp. z o.o. Gliwice; (gruntowna wiedza z zakresu GM GMS, 5 S, PDCA, JIT, pracy standaryzowanej, zarządzania czasem i BHP; Certyfikatu Pełnomocnika Jakości i Quality Managera ISO 9001:2000 wydanego przez T?V Rheinland, Certyfikat Auditora Wiodącego ISO 9001:2000. Współtworzenie Zintegrowanego Systemu Zarządzania Jakością i Środowiskiem ISO 9001 i 14001). Kierownik Strefy Produkcyjnej w Valeo Autosystemy Sp. z o.o., Skawinie (wprowadzenie na wydziale systemu Andon; organizacja i prowadzenie szkoleń z zakresu Ergonomii na terenie zakładu; modyfikacja istniejącego systemu BHP na terenie VWS; zdobycie certyfikatu Auditora OHSAS 18000)
Władysław Popławski - Swą zawodową przygodę z Six Sigma Philosophy rozpoczął w 1992 roku w ABB gdzie po ?terminowaniu? w Academy Six Sigma Mikela Harrego był Koordynatorem wdrażania Six Sigma Initiative w Segmencie Dystrybucji i Przesyłu Energii Koncernu ABB, następnie w General Electric Corporation jako Quality Manager w sektorze finansowym GE Capital , gdzie uzyskał Certyfikację Master Black Belta oraz certyfikacje trenerskie jako trener Center of Learning and Organisational Excellence w Stamford w DMAIC; DFSS; CAP & Facilitation Skills; ESfMP; Work-Outa i kilku innych specjalnościach Przez półtora roku był Dyrektorem Raiffeisen Banku Polska, Dyrektorem Productivity Management Department odpowiedzialnym za budowę infrastruktury i standardy działania Six Sigma zaś obecnie nadal zajmuje się upowszechnianiem i implementacją Filozofii Zarządzania Six Sigma tym razem jako właściciel, trener i coach Polish Six Sigma Academy.
mgr inż. Krzysztof Witkowski - Zarządzanie projektem. Ukończył Kijowski Instytut Inżynierów Lotnictwa Cywilnego; Szkołę Przedsiębiorczości i Zarządzania Akademii Ekonomicznej w Krakowie; Posiada certyfikat SPMP/IPMA lev. D w zakresie zarządzania projektami. Kurs asesorów PM dla potrzeb PM Award ? 2005 (Warszawa), 2006 (New Delhi). Członek Stowarzyszenia Project Management Polska; Przewodniczący Podkarpackiej Grupy Regionalnej. Asesor w światowym konkursie PM Award 2005. Autor programu i realizator studiów podyplomowych ? Zarządzanie Projektami? prowadzonych w Wyższej Szkole Europejskiej im. ks. Józefa Tischnera w Krakowie -2005. |